wtorek, 23 lipca 2019

Dzień włóczykija

To właśnie dzisiaj! 23 lipca to dzień włóczykija!

Włóczykij to osoba, która się włóczy, nie ma stałego miejsca lub nie potrafi usiedzieć w miejscu. Najczęściej używanymi synonimami są: włóczęga, turysta, wędrowiec, tułacz, globtroter, podróżnik,  wagabunda, łazęga, obieżyświat, tramp.

Najpopularniejszy Włóczykij to bohater serii książek Tove Jansson opowiadających o Muminkach. Jest to przyjaciel Muminka. Lubi rozmyślać, grać na harmonijce i palić fajkę, uwielbia dobrą kawę, jest osobą, która woli samotność niż przebywanie w gronie przyjaciół, ale mimo to jest przyjacielski, empatyczny i mądry. Lubi piesze wędrówki, nienawidzi wszelkich zakazów i stara się posiadać jak najmniej rzeczy.

Włóczykij

Nasze wakacje są włóczykijowe, więc ten dzień to takie nasze małe święto. Podsumuję więc nasz wyjazd. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:

Jesteśmy w drodze od 1,5 tygodnia. W tym czasie przejechaliśmy już ponad 2800km i nocowaliśmy w 11 miejscach (a to jeszcze nie koniec!).
Zwiedziliśmy kościoły, cerkiew, monastyry, zamki, twierdze i kopalnię. Widzieliśmy pomniki, teatr rzymski, kaniony, parki narodowe, jaskinie i wiele najróżniejszych miast, miasteczek i wsi.
Moczyliśmy się w morzu i marzliśmy na górskich polankach, szczytach i przełęczach ponad 1400m n.p.m.
Byliśmy w 5 krajach poza Polską: Słowacji, Węgrzech, Serbii, Bułgarii i Grecji.

W drogę!

Wszystkim włóczykijom życzymy wielu kilometrów, wielu wrażeń i wielu marzeń…